torsdag 18 september 2008

Att brinna i den eviga elden

Magnus Betnér intervjuades i DN:s På stan i dag och förklarade att han vill ha "ett riktigt liberalt parti. Som tar frågorna om individens frihet, yttrandefrihet och religionsfrihet på allvar och som låter folk bestämma själva." Han vill dessutom lägga ned alla myndigheter (eller i alla fall nästan) och tycker att staten ska ge tusan i att bestämma hur vi ska leva våra liv.

Nu har Betnér anmälts av en pastor från Vetlanda för att ha hädat Jesus i metodistkyrkan S:t Jakob i Göteborg. Det är lite underhållande. Snacka om att hälla bensin på brasan! Jag är ganska säker på att Magnus Betnér är helnöjd just nu.

Kolla in Betnér i I ditt ansikte på Kanal 5, måndagar 21:55 och fredagar klockan 23:50.

Ja, frågan är vem som ska avgöra vad som är hädelse och inte. Gud, förstås. Men vem är Gud, egentligen? Varanteatern gjorde ett försök att förklara...

8 kommentarer:

Friskriven sa...

varför håller du i en pistol på din presentationsbild?

Hans Li Engnell sa...

Varför inte?

Friskriven sa...

För att det ser larvigt ut?

Hans Li Engnell sa...

Ja, kanske det. Eller för att det var en bild som låg lättillgänglig just där och då.

Friskriven sa...

Jag vet inte, med jag fick inte riktigt socialhögskola + skjutvapen gå ihop sådär jättebra.

Hans Li Engnell sa...

Ah, du tänkte så. Jag är väldigt komplex, förstår du. ;-)

Anonym sa...

Alla har numera rätt att bli kränkta! De kristna är inget undantag. Skadestånd - ja, varför inte? Alla andra får ju...

Hans Li Engnell sa...

Frågan är vad vi gör om jag känner mig kränkt över att någon fått skadestånd för att de känt sig kränkta?